Vitamín D3,  možná rizika opalování a dávek 5000 UI

Vitamín D3,  možná rizika opalování a dávek 5000 UI

Vitamín D3,  možná rizika opalování a dávek 5000 UI

Kam chodí slunce, nechodí lékař. V současnosti se stala módní teorie, že vysoké dávky vitamínu D3 mezi 5000 UI a 10000 UI zlepšují imunitu, chrání proti nemocem infekčním, tak i proti rakovině. Tato fáma se rozšířila proto, že lidé nejraději kladou otázku: „Řekněte mi jednu věc, která nejvíce zlepší zdraví“. Mohu vás však ubezpečit, že nejvíc vám zlepší zdraví rovnováha a nevynechávat nic, co tělo potřebuje. Vitamín D3 se už desítky let používá ke zvýšení vstřebávání hořčíku.

Samozřejmě, že je pravda, že lidé se vyhýbají slunci ze strachu před vráskami, a tam mají málo vitamínu D3, především v zimních měsících.

 

Opalování oproti pojídání vitamínu D3

Vitamín D vytvořený sluncem je lepší než vitamín D3 v pilulkách. Vyzkoušejte si to! Po opalování (i v soláriu) se vám zvýší energie a chuť na sex. Je to proto, že působením slunečního světla vzniká z ergosterolu nejen vitamín D3, ale zvyšuje se i tvorba testosteronu a estradiolu (u žen). Takže v létě je lepší využívat slunce.

 

Souvislost mezi vápníkem, hořčíkem a vitamínem D3

Množství vápníku v organismu řídí 3 hormony: Parathormon z příštítných tělísek, kalcitonin ze štítné žlázy a kalcitriol z nadledvinek, který vzniká z vitamínu D3. Tato kombinace 3 hormonů podle hladiny vápníku zvyšuje vstřebávání nebo vylučování. A nejen vápníku, ale i hořčíku a dalších prvků se stejné skupiny. Podávání vitamín D3 tak zvyšuje vstřebávání kromě Ca, Mg, také fosforu a těžkých kovů (mimo jiné Sr, Cd, Cr a Hg).

Proto základem léčby osteoporózy

není vápník

Nedostatek vápníku (u zdravého člověka) nemůže nastat, protože i při stravě chudé na vápník se pomocí regulačních hormonů zařídí, aby jej v kostech bylo dost. Proto pojídání vápníku je jako nošení dříví do lesa a může být i škodlivé. Pokud se budete přejídat vápníkem, organismus sníží vstřebávání nejen vápníku, ale i hořčíku a dalších stopových prvků nezbytných pro stavbu kostí.

 

Jak se správně opalovat?

Vzhledem k tomu, že opalovací krémy nedokážou selektivně chránit jen před zářením, které urychluje stárnutí, ale brání vám i zhnědnout, takže by se vlastně měly jmenovat krémy proti opalování. Pro zvýšení vitamínu D3 se opaluje takto: stačí hodinku 1-2x za měsíc (v létě mimo 10-16 hodin).

Natřete si ruce, obličej a dekolt krémem proti slunci. Přes hlavu dáte klobouk/stínidlo, na ruce můžete rukavice. Vrásky na zádech a na břiše vám nikdo prohlížet nebude, respektive vždy jich tam bude méně než na exponovaných částech (ruce, obličej). Účinek můžete zvýšit a poškození snížit různými oleji bez filtru, které odrážejí méně záření než suchá kůže a obsahem karotenoidů a antioxidantů snižují poškození (ochranný faktor mívají 2-3).

 

Co je špatného na soláriích?

V soláriu vybaveném novými trubicemi je odfiltrováno škodlivé záření UV-C a značná část UV-B, takže žádné enormní nebezpečí nehrozí. Pokud by trubice byly staré a luminofor méně účinný, tak se poměr škodlivého záření k tomu opalujícímu poněkud zvýší.

Hlavní důvod, proč se tvrdí, že solária jsou škodlivá, je založen na prokázaném efektu, že rozdělíme-li opalování na 2 kratší seance, poškození se zmenší asi o 10%. Obráceně to platí také. Takže když solária produkují asi 10x vyšší intenzitu UV záření, tak vychází poškození asi o 2/5 silnější. Sluneční světlo má proti soláriu další výhodu, že viditelné světlo dokáže fotoreaktivací část poškození DNA opravit. V soláriu je poměr viditelného světla k UV záření 10x nižší. I v soláriu doporučuji nasadit rukavice a celou hlavu včetně vlasů a krku schovat.

Závěr: Solárium není natolik nebezpečné, abyste si jej nemohli několikrát během zimy dopřát.

 

Veškeré vitamíny dostanete i v našem obchodě za ceny nejlepší z heuréky.

Článek: Našim babičkám dodával sílu vitamín K2, který tehdy byl bohatě zastoupen v másle sádle a smetaně.

 

Existují i  kombinace s vápníkem, hořčíkem vitamínem D3 a vitamínem K2. Jestliže máte rádi mléčné výrobky a jíte víc než 100 g sýra a 0,5 l mléka, pak vápník pro vás není žádoucí, naopak hořčíku by jste měli užívat víc než doporučenou denní dávku, tedy alespoň 1000 mg Mg-laktátu, k tomu pyridoxin a D3 k lepšímu vstřebávání hořčíku.

 

Projevy předávkování vitamínem D3

Objevuje se čím dál více lidí s novou teorií přesvědčení, že je zdraví prospěšné užívat vápník a vysoké dávky vitamínu D3 bez hořčíku. Od toho se distancuji – mohlo by jim to být jen ke škodě. Taktéž vysoké dávky vitamínu D3 považuji za vhodné jen po omezenou dobu (max 3 týdny). Z pokusů na zvířatech je známo, že po vysokých dávkách vitamínu D3 zmírají předčasně a vznikají jim kalcifikace v orgánech a škaredě vrásčitá kůže.

Projevy předávkování najdete v článku o vitamínu K2. K předávkování nedojde hned. Nejprve se vytváří zásoba vitamínu D, až se překročí optimální množství, začne se projevovat předávkování. U dávek 5000 ui to nastane odhadem za 1-2 měsíce. Co dělat potom?. Jednoduše vynechat a počkat.

 

5.2.2015 – 1.6.2017

Ptejte se na cokoliv!

[Celkem: 0    Průměr: 0/5]
  • 14
    Shares

About the Author:

Angažuji se jako propagátor omlazování a účelné farmakoterapie. Zachování mládí se věnuji ze záliby již 38 let. Na začátku dospělosti jsem začal chřadnout a lékaři mi nedávali jinou šanci než strávit zbytek života v ústavu. Ale já jsem věřil, že se lékaři mýlí, a začal jsem se léčit po svém. Skutečně. Ukázalo se, že léčba proti stárnutí dokáže vyléčit skoro všechny nemoci. Nyní mi nic není, když pominu běžné nemoci spojené s věkem, které se v naší rodině vyskytovaly. A jsem vysmátý. Kéž by se každý mohl hřát blahem při pohledu do zrcadla. Více o mně. 6/2014

Napsat komentář

%d blogerům se to líbí:

Vědecky prověřený způsob: Jak mládnout?

Přijdete domů, přepadne vás únava. Ještě ve čtyřiceti jste si běhali po výletech, ale teď jste vyčerpaní.

Nikdo už po vás nekouká?. Když se podíváte do zrcadla, už tam nevidíte krásnou mladou tvářičku. Zakrýt známky času je čím dál těžší. A když si představíte, že to za pár let bude ještě horší, je vám do pláče. ...
Osušte slzy, ještě není nic ztraceno!

Dozvíte se jak zub času zpomalit. Proti vrstevníkům si polepšíte.

Do pár let je z vás obletovaná lady (nebo frajer). Přijdete na večírek, všichni budou už staří a nemožní. Vám budou závidět váš elán a spokojenost. Přečtěte si ZDARMA 30 stránkový ebook "Stále mladí"! 

Stáhnout: ebook Zachovat mládí
Chcete ušetřit?

Kde najdu nejlevnější obchody s potravinovými doplňky?

Můžete hledat sami několik hodin v cenových srovnávačích, nebo získejte už hotový seznam.



Pošlete mi
cenová porovnání nejvýhodnějších obchodů