Nedávno se objevil článek o vlivu vitamínů na dlouhověkost. Napadlo mě, že vítamíny jsou levné a nejenom prodlužují život, ale zároveň omlazují, a to by mohlo vás čtenáře zaujmout.

 

Bruce Nathan Ames (* 16. prosince 1928, New York) je americký biochemik.

Který říká ve zkratce, že značná část vitamínů zpomaluje stárnutí. Když je má organismus v malém množství, že se neprojevuje hypovitaminóza a tělo funguje normálně, přesto procesy stárnutí jsou přitom zrychlené. Na wiki si to můžete přečíst:

Dr. Bruce Ames:

Role vitamínů pro pomalé stárnutí byla dlouho podceňovaná

Přečíst článek v angličtině: Role vitamínů při pomalém stárnutí je nedoceňovaná

Jak hovořím se zákazníky, přetrvává dlouholetý mýtus, že všechny vitamíny jsou ve stravě a není potřeba je dodávat. Tělo pak zleniví a přestane si vitamíny vytahovat ze stravy. Toto lidi slyší už od lékařů, že je nevhodné užívat mnoho vitamínů a všechny druhy vitamínů.

 

Lidské tělo je nedokonalé a nefunguje, jak bychom očekávali od bezchybného stroje

Můžu vám potvrdit, že lidské tělo i přes to, že je na nejvyšším stupní vývoje, je značně nedokonalé. Podobně jako ještěr, který neměl bránici, a když potřeboval dýchat, tak musel pohybovat ocasem sem a tam.

Nevyvinul se žádný mechanismus, který by ty nedostatkové vitamíny a stopové prvky vytahoval ze stravy. Je to zařízeno úplně primitivně. Při nedostatku vitamínů funguje jen růst a rozmnožování a ostatní funkce, které nejsou životně nezbytné, těch se organismus vzdá. A jednoduše oprava DNA, boj s radikály a další nevykonává dostatečně.

Když lidé žijí v oblasti s nedostatkem některých vitamínů a minerálů, tak z výzkumů víme, že rychleji chřadnou a chátrají. Z hlediska evoluce je to jedno. Když se stihnou romnožit a předat své geny, tak už na délce života nezáleží.

Dara Rollins varuje: Stáří je zlé! .

Už když mi bylo 18 let, pročítal jsem si biochemii z roku 1975. Jak v biochemii popisujou všechny pochody, které probíhají v těle, zaujalo mě, že asi u poloviny enzymů vystupuje jako kofaktor nějaký vitamín. U zbývající poloviny (odhadem) jsdou kofaktory, které si tělo samo vytváří. Všechny tyto látky tvoří 70% prodávaných přípravků v sekci antiaging.

Již tehdy jsem vytipoval vitamíny a kofaktory, které zpomalují stárnutí. A ty jsou dnes považované za neodmyslitelnou součást antiaging terapie.

 

Všechny známé vitamíny se nějak účastní na boji se stárnutím

V článku Dr. Amese se dočtete, že všechny známé vitamíny se nějak účastní na boji se stárnutím. Potřebujeme přijímat vyšší dávky než jen ty minimální doporučené denní dávky chránící před hypovitaminózou. To mi bylo jasné už jako klukovi, že minimální dopopručené dávky jsou jen na přežití, a ke zdárnému životu je potřeba 2 až 10 krát větší množství.

multivitamínu Two-Per-Day je to už zohledněno, obsahuje vitamíny důležité pro dlouhověkost ve vyšších dávkách než DDD. Ale jiných je v něm zase jen 100% DDD. K tomu abyste jedli zvýšené dávky, vitamínů, které se nevejdou do multivitamínu, vytvořili Health Booster, který obsahuje vitamíny, v množství potřebném k zastavení stárnutí.

 

Vyvstává otázka: je možné se nějakým doplňkem předávkovat?

Většina doplňků se vyráběné spíš v menší síle. Kromě vyjímek jako např. vitamín D. Bohatší nebo hmotnější Američané to vědí a berou od každého 2-3 kapsle denně.

 

Bruce Ames o teorii třídění, vitamínech a mikroživinách pro dlouhověkost

 

 

Dole probereme všechny vitamíny proti stárnutí s omlazujícím účinkem

Jelikož někdo namíchal multivitamíny tak, že levnějších vitamínů dal víc. Mikronutruientů známých proti stárnutí dal dost, ale méně známých zas dal jen 100% DDD. Proto potřebujeme k multivitamínu přidat ještě nněkolik vitamínů – konkrétně rozebereme níže.

 

Tak kolik vitamínů je třeba přidat do jídelníčku?

Podívejme se na tabulku příjmu selénu v potravě. Někde přijímají 30 mcg, jinde 200, při dávkách 400 mcg jsou obyvatelé jzdravější a méně trpí rakovinou a někde 600 mcg. A žijou.

 

Geografické rozdíly v příjmu selénu (µg/deň) u dospělých

 

země příjem selénu
µg/den
Čína – oblasť s výskytem Kešanské choroby 3 – 11
Čína – oblast s výskytem choroby Kašin-Beck 2,6 – 5,0
Švédsko – vegani 10
Nový Zéland – oblast s nízkým zastoupením selénu 11 ± 3
Čína – oblasti nepostižené ochořením 13,3 ± 3,1
Jižní Švédsko – konvenční strava 40 ± 4
Indie – vegani, nízký příjem selénu 27
Fínsko – před fertilizací (zúrodňováním půdy) selénom 26
Finsko – po fertilizaci selénem 56
Slovensko (analytický údaj) 27 ± 8
Velká Británie 1974 60
Veľká Británie 1985 43
Velká Británie 1994 32
Velká Británie 1995 33
Itálie 41
Německo 38 – 48
Francie 47
India – konvenční strava 48
USA – celá populace 80 ± 37
Kanada 98 – 224
USA – oblasti s hojným výskytem selénu 216
Venezuela 80 – 500
Čína – oblasti s hojným výskytem selénu 1338

 

Doporučená minimální dávka selenu pro dospělé je 55 mcg. Dávka 100 – 200 mcg denně se považuje za velmi vhodnou. Denní příjem pro sportovce a fyzicky aktivní dospělé je 200 – 300 mcg. Přípustná horní hranice selenu pro dospělého je 400 mcg denně, ale teprve chronické poživání velkého množství selenu přes 800 mcg denně může způsobit toxicitu.

 
Podobné rozpětí je u všech vitamínů a mikronutrientů. Přírodní zákon o farmakokinetice platí pro všechny látky. Při dvonásobném příjmu je dvojnásobná hladina v krvi i dvojnásobný účinek. Při zečtyčnásobení obdobně.

 

Zjednodušeně bychom mohli říct, že trojité množství vitamínů než je minimální doporučené množství úžasně pozvedne kvalitu života.

Když jsem pročítal diskuse na eMimino, připadalo mi, že maminy tam vytvářejí mýtus, že dětem se nesmí dávat žádné léky, vitamíny ani mikronutriety. Ony asi čtou bulvár a pana Tunu, který je straší zanedbatelnými reziduy herbicidů, pesticidů, zkrátka postřiků nebo odpadů.

Nějak naivně si představují, že sušené mléko je zdravější než čerstvá smetana. Že děti mají jíst krupičnou kaši. Myslela si to i má matka a ráda nám ji dělala až do 10 let. Jediné pravdivé omezení je, nedávat dětem do 3 let polykat kapsle, aby se neudusily. Vy jim je můžete podávat formou sirupu, žvýkacích bonbonů nebo přimíchávat obsah kapslí do jídla.

 

Neexistuje důvod, proč by děti nemohly přijímat vitamíny

Populární články na toto téma obsahují obvykle seznam potravin, ve kterých je to obsaženo. Sestavit stravu, která by obsahovala vše, co je potřeba, přestalo být možné už po kolektivizaci zemědělství. Mezitím se od roku 1980 snížily obsahy vitamínů v potravinách na třetinu a stoupl obsah kadmia trojnásobně.

1) Kyselé deště z elektráren odplavily z půdy minerály. Do hnojiv se používají jen N, P, K. Mikronutienty chybní v půdě čím dál více.,

2) Simulátory urychlují růst tak, že vitamíny nemají čas se vytvořit.

3) V živočišné výrobě dávají do žrádla stimulátory, hormony i skrmují různé podřadné odpady.

V článku „Proč nemůžete být zdraví, když jíte pestrou stravu“ uvádím vitamíny a stopové prvky, kterých chybí tolik ve stavě, že není možné pokrýt ani jejich minimální potřebu. Někteří lidé uvažují, že si vyberou takovou stravu, která obsahuje aspoň část vitamínů a ty nejvíc chybějící doplňují B9, E, K2, Se, Zn, B.

Ani to mi nepřipadá rozumné
1) Potraviny vybírám tak, abych se vyhnul akcelerátorům stárnutí.
2) Množství vitamínů v tabulkách vůbec nemusí odpovídat realitě. Každá várka potravin má jiný obsah podle původu.

Když tedy chcete mít každý den pravidelný příjem vitamínů 2-3 krát větší než DDD, jde to jen polykáním pilulek. I masa a bílkovin jíme 3 kkrát víc než je minimální doporučená dávka

 

Zpětně jsem si uvědomil, že jsem na některé vitamíny zapomněl

Vitamíny jsem polykal od 10 let, jelikož matka byla lékařka a měla přístup k vitamínům. V 18 potom, co jsem si to přečetl, jsem užíval vitamíny dostupné v socialistickém Česku:
Vitamín A,
Vitamín E
vitamín C + Cilkanool
Lipovitan, to je B-komplex včetně cholinu a inositolu
Nejdůležitejší byly kyselina listová 3000 mcg denně
a vitamín B12

později i antioxidanty pyritinol a липоевую кислоту i magnézium laktát

Když jsem porovnával zdravotní stav, tak do 36 let věku mi lidi hádali o 10 let míň, ale pak se to zhoršilo. Ve 40 se u mě objevila atrofie sítnice, úbytek hormonů, šediny se objevily. Bývalo mi dost špatně. A důvod? Jelikož jsem se přestěhoval, změnil jsem obvodní lékařku, která mi nechtěla předepisovat vitamín A, vitamín B12 a kyselinu listovou. Okolo 47 let jsem se k vitamínům zase vrátil a byl jsem vysmátý.

Později se Acidum folicum přestala dělat a já se spokojil s pouhými 400 mcg obsaženými v multivitamínu. A zase jsem začal chřadnout. Objevila se mi cukrovka, obezita a vše se zhoršovalo. I když jsem užíval vitamín K2. Stále mi něco scházelo.

Vrátil jsem se tedy ke kyselině listové 3000 mcg denně. Docvaklo mi to, když jsem si poslechl Dr. Bruce Amese. On považuje všechny vitamíny za důležité proti stárnutí. Nejvíc kyselinu listovou a vitamín K2. A zdraví se mi začalo pozvolna zlepšovat.

 

V současnosti jsem se vrátil k vitamínům z doby mládí, když ještě nic lepšího nebylo

Jsem překvapený tím zřetelným zlepšením vzhledu, únavy a práceschopnosti!
Když usínám, tělo je spokojené, uvolněné, nic netlačí, žádná nervozita. Tělem se prolíná hojivé teplo. Cítím, jak se v churavých nohách něco děje. Bolest a napětí je opouští. A ráno odpočatý a siný. Pohoda, přál bych to každému.

 

Proč lidi nevyužívají vitamíny k prodloužení života

Lidi si často nechají od prodejců nakukat, že nějaký vitamín je důležitější než jiný. Taky si upravují seznamy, co mají koupit. Vysvětlovala mi to jedna zákaznice, že má seznam, co všechno je dobré. Potom začne vyšktrtávat ze seznamu podle toho, na co má. A tak užívají jen některé a dále mají hypovitaminózu. Jenže zkušenost říká, že nejvíc zaúčinkuje především ten vitamín, který chybí.

 

Ne všichni se vitamínů štítí. Bohatí pojídají patáky, jak uvidíte ve videu:

Otevřít video na instagramu (7,7 mil. sledujících), jednomu je 44 let a druhému 53.

 

Stručně řečeno mluví tam o predochraněnii (prevenci) a Kirkorov tam rekomendujet čípky na pravidelnou stolici, kapsle Meteospasmil, když vzduvajetsa kak koměta a vitamín Пентовит 4 tabletky 3 raza v děň. Nakonec ještě samoje udivitělnoje srědstvo pridúmano našimi učjonymi SKQ1, které není registrované a smí se prodávat jenom pro psy.

 

 

Vitamíny mají omlazující účinek, vypadáte po nich zdravěji

Omládnout, že byste zůstali mladší nejde. Vitamíny
zlepší kůži,
vlhkost sliznic
zlepší zrak
výdrž, energie, vitalita
poměr svalů k tuku, a vypadá to, jakobxste byli mladší.

 

Tělo je na vitamíny zvyklé, i při douhém užívání jsou bezpečné
Některé vitamíny zpomalují stárnutí více, jiné méně,
a nejvíce zlepšují zdraví všechny dohromady

Napadlo by vás třeba říkat: Na co tolik surovin? Vždyť k jídlu nám stačí dejme tomu brambory, maso a mrkev.

Představte si člověka, který se stará o auto a má za úkol dolévat vodu do chladiče a ostřikovače,
dofoukávat pneumatiky,
měnit olej,
měnit olejové a vzduchové filtry
vozit auto nas servisní porohlídky.
A on by si řekl: Dolévat vodu a dohušťovat pneumatiky zvládnu. Ostatní stojí peníze, tak ne. Jak dlouho by mu to auto vydrželo?

 

Seznam vitamínů důležitých pro dlouhý život

Tady najdete označené ty, co jsou esenciální proti stárnutí a ty, co ovlivňují stárnutí jen nepřímo. Vítamínů, které nezpomalují stárnutí najdete jen málo a spočítali byste je na prstech jedné ruky.

 

Vitamíny B1, B2, B5, B6

Jsou to vitamíny levné, které v mnou prodávaných multivitamínech jsou zastoupeny víc než 200% až 300% DDD.
Byly vyvinuty syntetické deriváty vitamínů B1 a B6, které mají zesílený účinek proti stárnutí. Jsou to
benfotiamin
sulbutiamin
mexidol (2-etyl-3-hydroxy-6-metylpyridine) emoxipine
pyritinol (encephabol)

 

Vitamíny B3, B9

Niacinamid (výhodnější forma B3), kyselina listová, jsou velmi důležité proti stárnutí. Brání totiž poškození DNA radioaktivním zářením. Jejich užívání je nezbytné, když chcete být dlouho mladí

B3 kyselina nikotinová (niacin) pomáhá opravovat chyby v DNA
B4 adenin dodává energii
B7 biotin dodává životaschopnost, snižuje únavu
B8 inositol, výhodný k uklidnění před spaním a proti ztukovatění jater
B9 kyselina listová a zdokonalený methylfolate opravuje zlomy v DNA
B10 PABA, působí jako UV filtr a proti šedivění
B11 cholin a jeho derivát DMAE
B13 orotová kyselina
B15 kyselina pangamová, DMG podporuje rozvoj mozku u autistů

 
 

Vitamíny A D E K

Jelikož jsou rozpustné v tuku, tak se hromadí v játech. I při nepravidelném užívání např. jednou týdně dosahují stabilní hladiny. U vitamínů A D E K záleží, aby byly ve správném poměru. Když je jeden z nich předávkovaný, dá se podáváním zbývajících snížit toxicitu. Obráceně to platí také, že je-li 1 předávkovaný a ostatních nedostatek, pak hypervitamínoza má těžší průběh.

 

Vitamín A

bývá podceňován, přitom je hodně důležitý pro stav vlasů kůže sliznic a očí. Vitamín A mlazuje a zpomaluje stárnutí. Obličej vypadá hezčí, kůže vlhčí, vlasy lesklejší.

 

Vitamín D

Vitamín D je velkých dávkách nebezpečný. I český SÚKL prohlásil dávky vitamínu D vyšší než 2000 IU denně za škodlivé a zakázal jejich dovoz. Vždy dávejte přednost vlastnímu myšlení a ne studíim. Kromě toho škodlivost vitamínu D prokázaly už studie před 40 lety. Konkrétní příklad i můj oblíbený multivitamín obsahuje 2000 IU, protože oni to cpou do všeho. Já jsem se plíživě otrávil vápníkem, když lék na hubnutí obsahoval 300 mg vápníku za den. Vyvinula se u mě zlá hyperkalcémie, která mě donutila okamžitě to vysadit. Ale kdo nezná tu hyperkalcémii, tak si může myslet, že má jinou chorobu, a bezvýsledně obcházet doktory.

Já tu nebudu rozebírat, u koho je nedostatek vitamínu D (hlavně u černochů na severu), ale povím vám, co se vám stane, když se budete řídít doporučením pana Dr. Bukovského. Předávkujete se a nastane u vás hyperkalcémie. Je to velmi nepříjemný stav zhoršující práceschopnost a hlavně vaše tělo při hyperkalcémii rychleji stárne, se všemi důsledky jako je manifestace degenerativních onemocnění.

 

Vitamín E a vitamín K2

Jsou dobře známe vitamíny proti stárnutí, které netřeba vychvalovat. Na stránce vitamínu K2 si všimněte výhod dvojnásobných dávek.

 

 

Protichůdné informace

Vitamín A – původce epidemie chronických onemocnění? Co je pravda na předávkování vitamínem A?

V článku vyvracím nesmysly známého léčitele, že by měl vitamín A způsobovat civilizační nemoci.

 
What is vitamin D toxicity? Should I be worried about taking supplements?
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/expert-answers/vitamin-d-toxicity/faq-20058108

Scientists Warn Against High Doses of Vitamin D Supplementation for Preventing or Treating COVID-19

 
Čeho je moc, toho je příliš – následky předávkování vitamíny
https://www.kulturistika.com/vyziva/ostatni/vse-o-suplementech/ceho-je-moc-toho-je-prilis-nasledky-predavkovani-vitaminy
Objektivní článek – dokazuje že škodlivá množství jsou mnohonásobně větší než já doporučuji.

 

Abyste neměli jen info z jedné strany, nemůžu si odpustit nepřidat oponentní články:

Vitamíny škodí zdraví? Mohou vás zabít, otáčí vědci a vzkazují: Dejte si raději tuk
https://eurozpravy.cz/zahranicni/eu/179424-vitaminy-skodi-zdravi-mohou-vas-zabit-otaci-vedci-a-vzkazuji-dejte-si-radeji-tuk/
Propagace akcelerátorů stárnutí.

Mohou vitamíny také škodit? Umělé ano
https://zena.aktualne.cz/zdravi/mohou-vitaminy-take-skodit-umele-ano/r~i:article:811467/
Straší chemickými látkami bez rozumu

Doplňky stravy tělu spíše škodí, tvrdí vědci
https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/doplnky-stravy-telu-spise-skodi-tvrdi-vedci-40026377 

Vitamíny mohou našemu tělu škodit víc, než si myslíte. S čím bychom to neměli přehánět?
https://styl.instory.cz/zdravi/970-vitaminy-mohou-nasemu-telu-skodit-vic-nez-si-myslite-s-cim-bychom-to-nemeli-prehanet.html

Vitamínové doplňky nepomáhají. A škodí!
http://internetweek.cz/zdravi/vitaminove-doplnky-nepomahaji-a-skodi

Jsou to vesměs chybné výplody neznalých spisovatelů. Nestojí mi za to to vyvracet. Už to několikrát vyvrácené bylo. Kdo z těch dezinformací prospěch? Ono je výhodné, aby lidi rychleji stárnuli. Ubývá obyvatel především starých. Zbývá více peněz na důchody. Méně lidí, méně odpadů na skládkách. Méně lidí spaluje méně energie a méně těžkých kovů se uvolňuje a hromadí v moři.

 

 

Zajímá vás něco? Napište do komentářů nebo přes kontakty

Vytvořeno: 9.5.2020 – 27.5.2020

            
            
            
                
                    0                     0                     vote
                
Article Rating
                
            
[Celkem: 1   Průměr: 5/5]